Plan pracy

Plan Pracy Biblioteki Szkolnej w roku 2020/2021

ZADANIA  ŚRODKI I FORMY REALIZACJI TERMIN
I. Praca pedagogiczna z czytelnikiem 1. Udostępnianie zbiorów:
– aktualizacja kart czytelniczych i założenie kart uczniom klasy I oraz wprowadzenie tych danych do MOL-a celem wypożyczania zbiorów.
– udostępnianie księgozbioru indywidualnym czytelnikom oraz przekazanie książek nauczycielom języka polskiego i angielskiego.
– wypożyczanie zbiorów ( dwa razy w tygodniu), pomoc w wyborach czytelniczych.
– zapoznanie z regulaminem biblioteki uczniów klasy I i pasowanie na czytelników.
– prowadzenie statystyki czytelniczej semestralnej, rocznej i comiesięczne prezentowanie na gazetce najlepiej czytającej klasy.
– wpisanie do Księgi Inwentarzowej Podręczników Rządowych tegorocznych podręczników dla klas 1, 4,7 i rozdanie ich uczniom , oraz zebranie ich od uczniów w czerwcu.
IXcały rok

co miesiąc i semestralnej

VII, IX i VI

2. Rozwijanie kultury czytelniczej:
– prowadzenie indywidualnych rozmów czytelniczych na temat ciekawych, godnych przeczytania książek.
– rozmowy o przeczytanych, ciekawych i godnych poleceniach książkach
– rozwijanie zainteresowania literaturą popularnonaukową.
– wyrabianie nawyku samodzielnego korzystania z księgozbioru podręcznego oraz samodzielnego wyszukiwania książek na dany temat.
– indywidualizacja działań wobec uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
– pomoc uczniom przygotowującym się do konkursów przedmiotowych i innych.
– organizacja zbiorów i warsztatu informacyjnego; uaktualnianie napisów informacyjnych, plansz.
– udostępnianie materiałów bibliotecznych na zajęcia edukacyjne.
– pomoc w nabywaniu przez uczniów umiejętności poszukiwania, porządkowania i
wykorzystywania informacji z różnych źródeł.
– pomoc w wyszukiwaniu materiałów źródłowych na określony temat.
– udzielanie wskazówek czytelnikom korzystającym z wolnego dostępu do półek, udzielanie porad bibliotecznych, podsuwanie uczniom utworów dostosowanych do ich dojrzałości umysłowej i emocjonalnej.
– przeprowadzanie lekcji bibliotecznych.
– uczenie poszanowania książek, czasopism i podręczników oraz poprawnego zachowania w bibliotece.
 cały rok
3. Inspirowanie czytelnictwa poprzez:
. reklamowanie książek
. udzielanie porad i wskazówek w wyborach czytelniczych,
. wystawki okolicznościowe i zakupionych nowości,
– przeprowadzenie imprez i konkursów czytelniczych.
– rozmowy i dyskusje o książkach z członkami Klubu Molika i polecanie przez nich książek do czytania
* Ogłoszenie rankingu na najlepiej czytającą klasę i najlepszego czytelnika szkoły.
*Z okazji „ Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych” zorganizowanie konkursów:
dla kl.1 – 3 „ By się czytać chciało zakładkę stwórz wspaniałą”
dla kl. 4- 8 na najładniejsze murale z cytatami o książkach.
* Polecanie książek poprzez czytanie ich fragmentów uczniom poszczególnych klas przez nauczyciela – bibliotekarza.
* Z okazji Międzynarodowego Dnia Książki dla Dzieci ( 2.04) konkurs na „ Projekt okładki ulubionej książki” dla kl.1-3
* Z okazji Międzynarodowego Dnia Książki i praw autorskich ( 23.04) konkurs na ilustracje, wypowiedź pisemną lub inną formę ” Biblioteka moich marzeń”
* Przeprowadzenie wywiadów z rodzicami i dziadkami o ich ulubionych książkach „ Co czytali moi rodzice i dziadkowie gdy mieli 12 lat”
* Ogłoszenie najlepiej czytającej klasy i najlepszego czytelnika wręczenie jej dyplomu.
 

 

cały rok

 

wrzesień
październik
październik-
czerwiec
październik
kwiecień

 

czerwiec

II Działalność informacyjna i promocja biblioteki 1. Udzielanie informacji bibliotecznych, katalogowych i rzeczowych.
2. Piecza nad tablicą „ Biblioteka”
3. Dbanie o estetykę i wystrój biblioteki.
4. Promocja działań biblioteki na stronie internetowej szkoły w zakładce” Biblioteka” .
cały rok
III Współpraca ze
Środowiskiem szkolnym i pozaszkolnym
1 Współpraca z Radą Pedagogiczną:
– gromadzenie ( w miarę możliwości) materiałów przydatnych podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych.
– pomoc w doskonaleniu warsztatu pracy nauczyciela; gromadzenie materiałów metodycznych.
– udzielanie pomocy, informacji, korzystającym ze zbiorów uczniom i nauczycielom.
– współpraca z nauczycielami w ramach realizacji zadań dydaktyczno – wychowawczych.
– konsultacja przy zakupach do biblioteki.
wrzesień
– czerwiec
2 Promocja roli czytania i biblioteki wśród rodziców:
– informowanie o czytelnictwie dzieci i popularyzowanie literatury pedagogicznej.
wrzesień -czerwiec
IV Samodoskonalenie i doskonalenie zawodowe 1. Doskonalenie warsztatu pracy.
2. Opracowywanie materiałów do lekcji bibliotecznych
3. Doskonalenie w zakresie technologii informatycznej
4. Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych
cały rok
V. Prace
organizacyjno-techniczne
1.Planowanie i sprawozdawczość
– opracowanie rocznego planu pracy biblioteki.
– prowadzenie statystyki dziennej wypożyczeń ( 2 razy w tygodniu), półrocznej, rocznej.
– opracowanie półrocznego i rocznego sprawozdania z czytelnictwa oraz pracy biblioteki.
– prowadzenie dziennika bibliotecznego i dokumentacji.
wrzesień

cały rok

styczeń, czerwiec

cały rok

2. Gromadzenie, opracowanie, selekcja i konserwacja zbiorów
– uzupełnianie zbiorów w miarę możliwości finansowych
– zakup nowości zgodnie z zapotrzebowaniem uczniów
– uzupełnienie działu lektur
– wzbogacenie księgozbioru o współczesną literaturę dziecięcą i młodzieżową oraz o literaturę dziecięcą w języku angielskim.
– pozyskiwanie książek w ramach darów od sponsorów i uczniów szkoły .
– zakup książek metodycznych dla nauczycieli zgodnie z zapotrzebowaniem.
– selekcja zbiorów- inwentaryzacja ubytków.
– konserwacja zbiorów – naprawa książek.
– foliowanie zbiorów.
– zakończenie działalności biblioteki w roku szkolnym; odbiór książek i podręczników (sprawdzenie ich stanu).
– uzupełnienie i zamknięcie całej dokumentacji bibliotecznej.
cały rok
3. Organizacja udostępniania zbiorów bibliotecznych
-ewidencja- bieżące prowadzenie ksiąg inwentarzowych i rejestru ubytków.
– opracowanie zbiorów – klasyfikowanie wg UKD, katalogowanie, techniczne opracowanie książek także za pomocą MOL –a.
Używamy plików cookie do funkcjonowania strony, logowania, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Jeśli akceptujesz naciśnij Accept.
View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Kim jesteśmy

Adres naszej strony internetowej to: https://zsp1.jastrzebie.pl.

Jakie dane osobiste zbieramy i dlaczego je zbieramy

Komentarze

Kiedy odwiedzający witrynę zostawia komentarz, zbieramy dane widoczne w formularzu komentowania, jak i adres IP odwiedzającego oraz podpis jego przeglądarki jako pomoc przy wykrywaniu spamu. Zanonimizowany ciąg znaków stworzony na podstawie twojego adresu email (tak zwany hash) może zostać przesłany do usługi Gravatar w celu sprawdzenia czy jej używasz. Polityka prywatności usługi Gravatar jest dostępna tutaj: https://automattic.com/privacy/. Po zatwierdzeniu komentarza twój obrazek profilowy jest widoczny publicznie w kontekście twojego komentarza.

Media

Jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem i wgrywasz na witrynę obrazki, powinieneś unikać przesyłania obrazków z tagami EXIF lokalizacji. Odwiedzający stronę mogą pobrać i odczytać pełne dane lokalizacyjne z obrazków w witrynie.

Formularze kontaktowe

Ciasteczka

Jeśli zostawisz na naszej witrynie komentarz, będziesz mógł wybrać opcję zapisu twojej nazwy, adresu email i adresu strony internetowej w ciasteczkach, dzięki którym podczas pisania kolejnych komentarzy powyższe informacje będą już dogodnie uzupełnione. Te ciasteczka wygasają po roku. Jeśli odwiedzisz stronę logowania, utworzymy tymczasowe ciasteczko na potrzeby sprawdzenia czy twoja przeglądarka akceptuje ciasteczka. To ciasteczko nie zawiera żadnych danych osobistych i zostanie wyrzucone, kiedy zamkniesz przeglądarkę. Podczas logowania tworzymy dodatkowo kilka ciasteczek potrzebnych do zapisu twoich informacji logowania oraz wybranych opcji ekranu. Ciasteczka logowania wygasają po dwóch dniach, a opcji ekranu po roku. Jeśli zaznaczysz opcję „Pamiętaj mnie”, logowanie wygaśnie po dwóch tygodniach. Jeśli wylogujesz się ze swojego konta, ciasteczka logowania zostaną usunięte. Jeśli zmodyfikujesz albo opublikujesz artykuł, w twojej przeglądarce zostanie zapisane dodatkowe ciasteczko. To ciasteczko nie zawiera żadnych danych osobistych, wskazując po prostu na identyfikator przed chwilą edytowanego artykułu. Wygasa ono po 1 dniu.

Osadzone treści z innych witryn

Artykuły na tej witrynie mogą zawierać osadzone treści (np. filmy, obrazki, artykuły itp.). Osadzone treści z innych witryn zachowują się analogicznie do tego, jakby użytkownik odwiedził bezpośrednio konkretną witrynę. Witryny mogą zbierać informacje o tobie, używać ciasteczek, dołączać dodatkowe, zewnętrzne systemy śledzenia i monitorować twoje interakcje z osadzonym materiałem, włączając w to śledzenie twoich interakcji z osadzonym materiałem jeśli posiadasz konto i jesteś zalogowany w tamtej witrynie.

Analiza statystyk

Z kim dzielimy się danymi

Jak długo przechowujemy twoje dane

Jeśli zostawisz komentarz, jego treść i metadane będą przechowywane przez czas nieokreślony. Dzięki temu jesteśmy w stanie rozpoznawać i zatwierdzać kolejne komentarze automatycznie, bez wysyłania ich do każdorazowej moderacji. Dla użytkowników którzy zarejestrowali się na naszej stronie internetowej (jeśli tacy są), przechowujemy również informacje osobiste wprowadzone w profilu. Każdy użytkownik może dokonać wglądu, korekty albo skasować swoje informacje osobiste w dowolnej chwili (nie licząc nazwy użytkownika, której nie można zmienić). Administratorzy strony również mogą przeglądać i modyfikować te informacje.

Jakie masz prawa do swoich danych

Jeśli masz konto użytkownika albo dodałeś komentarze w tej witrynie, możesz zażądać dostarczenia pliku z wyeksportowanym kompletem twoich danych osobistych będących w naszym posiadaniu, w tym całość tych dostarczonych przez ciebie. Możesz również zażądać usunięcia przez nas całości twoich danych osobistych w naszym posiadaniu. Nie dotyczy to żadnych danych które jesteśmy zobligowani zachować ze względów administracyjnych, prawnych albo bezpieczeństwa.

Gdzie przesyłamy dane

Komentarze gości mogą być sprawdzane za pomocą automatycznej usługi wykrywania spamu.

Twoje dane kontaktowe

Informacje dodatkowe

Jak chronimy twoje dane?

Jakie mamy obowiązujące procedury w przypadku naruszenia prywatności danych

Od jakich stron trzecich otrzymujemy dane

Jakie automatyczne podejmowanie decyzji i/lub tworzenie profili przeprowadzamy z użyciem danych użytkownika

Branżowe wymogi regulacyjne dotyczące ujawniania informacji

Save settings
Cookies settings
Rozmiar czcionki
Kontrast